Translator

fredag 2. januar 2015

2014 oppsummering

Da var vi i det nye året 2015. For meg var 2014 et fantastisk år, her er en liten oppsummering.

J-popcon/ tur til København

I mars tok jeg en weekend tur til København for å dra på J-popcon som er det største conet i Danmark. Det var veldig gøy. Det ble bittelitt sightseeing også.
Fikk møte annerkjente cosplayere: Ryoko og Rei fra Russland, men det største møtet var med Reika fra Japan! Utrolige begavede cosplayere.

Cosplay konkurransen
Meg og cosplayer Reika fra Japan
f.v. Ryoko (Russland), Reika (Japan), Rei (Russland)
Game of Thrones Exhibition

De aller fleste kjenner til Game of Thrones, enten om man leser bøkene
eller ser på HBO tv-serien. I slutten av april kom de til lille Oslo, for å vise frem kostymer, props og annet fra tv-serien. Det var helt fantastisk! Det var veldig lang kø, men det var veldig verdt det, det er jo sjeldent man får se slikt. De hadde også noe som het "Ascend the wall", som tar i bruk Occulus Rift, men det fikk jeg desverre ikke prøvd. (for lang kø!)

Kostymer.
Våpen.
Iron Throne!

4minute Fanbash, Stockholm

I mai måned fikk jeg realisert drømmen om å dra på kpop konsert! Jentegruppa 4minute var på europaturné med 2 stopp, Barcelona og Stockholm. Dette er en sjelden sjanse jeg ikke kunne gå ifra meg.

Gruppebilde med 4minute



Desucon 9

Og så var det det årlige sommerconet Desucon!
Fjorårets con var litt skuffende, ble for mye fokus på youtubere syns jeg, og de strever fortsatt med informasjon... I år er det jubileum, Desucon 10!
Håper virkerlig de forbedrer det denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar